Puoluehallituksen jäseneksi valittiin lappeenrantalainen Rosa Pakkanen ja puoluevaltuuston jäseneksi mikkeliläinen Jukka Saikkonen. Puoluevaltuuston varajäseneksi valittiin kotkalainen Riikka Kinnunen. Vihreiden uusi puoluejohto valittiin kaksivuotiselle kaudelle Seinäjoen puoluekokouksessa 10.-11.6.2023.

Puoluehallituksen jäsen Rosa Pakkanen on lappeenrantalainen kaupunginvaltuutettu. Pakkanen kuvailee itseään energiseksi, määrätietoiseksi ja asioihin hyvin perehtyväksi tiimipelaajaksi. Häntä kiinnostaa vaikuttaa erityisesti puolueen viestinnän parantamiseen, sekä linjojen selkeyttämiseen ulospäin. Oikeus-, kriminaali- ja talouspoliittisiin asioihin perehtyminen kiinnostaa häntä eniten.

– Toivon, että energisyydestäni sekä intohimostani kehittää puoluettamme on hyötyä tulevan kauden aikana. Pyrin myös edistämään sitä, että jäsenistöä kuunnellaan herkällä korvalla ja osallistetaan jokaisen vahvuuksien mukaisesti, Pakkanen sanoo.

Puoluevaltuuston jäsen Jukka Saikkonen on mikkeliläinen Kaakkois-Suomen vihreiden puheenjohtaja. Saikkonen on ollut aktiivisesti mukana vihreässä politiikassa niin paikallis- kuin piiritasolla jo useamman vuoden ajan.

– Olen aktiivinen vaikuttaja. Katson, että minulla on aiemmista luottamustoimistani tullutta asiantuntemusta, osaamista ja tietoa, joka auttaa kehittämään puoluettamme tulevaisuuden puolueeksi. Tulen toimimaan Kaakkois-Suomen äänenä puoluevaltuustossa, Saikkonen linjaa.

Puoluevaltuuston varajäsen Riikka Kinnunen on Kymenlaakson vihreiden naisten puheenjohtaja, jolla on koulutuksen ja töiden kautta paljon kokemusta ja näkemystä sosiaali- ja terveysalalta.

– Alueellisten asioiden lisäksi on kiva tuoda puoluevaltuustoon myös sote-osaamista eli mielenkiinnolla ja innostuneena lähden tähän mukaan, Kinnunen sanoo.

Puoluehallituksen täydellinen kokoonpano: https://www.vihreat.fi/puoluehallitus-2023-2025/
Puoluevaltuuston täydellinen kokoonpano: https://www.vihreat.fi/puoluevaltuusto-2023-2025/

Yhteystiedot:
Rosa Pakkanen, rosa.pakkanen@hotmail.com, 045 131 4453