Kaakkois-Suomen vihreät valitsivat syyskokouksessa 15.12. uuden piirihallituksen kaudelle 2023-2024. Puheenjohtajana toimii Jukka Saikkonen Mikkelistä ja varapuheenjohtajina Ninni Kuparinen Lappeenrannasta sekä Annielina Toikander Kouvolasta.

– Lähdemme uuden hallituksen kanssa eduskuntavaaleihin hyvin valmistautuneina. Haluamme säilyttää kaksi kansanedustajan paikkaa vaalipiirissämme. Meillä onkin listalla jo erinomaisia ehdokkaita ja listaa tullaan vielä täydentämään, Jukka Saikkonen sanoo.

Vaalipiirin kansanedustajien kokonaismäärä vähenee seitsemästätoista viiteentoista, mikä luo kaikille puolueille haasteen pysyä aikaisemmissa kansanedustajapaikoissa. Kaakkois-Suomen vihreillä on nyt kaksi kansanedustajaa, Heli Järvinen ja Hanna Holopainen. Järvinen ei tavoittele enää jatkoa. Kaakkois-Suomen vihreät ovat nimenneet nyt 12 eduskuntavaaliehdokasta ja tulevat jättämään täyden 15 hengen ehdokaslistan. Viimeiset kolme ehdokasta nimetään alkuvuodesta 2023. Kaikki ehdokkaat löytyvät piirin nettisivuilta: https://kaakkoissuomenvihreat.fi/eduskuntavaalit-2023

Piirihallituksen kokoonpano 1.1.2023–31.12.2024:

• Puheenjohtaja: Jukka Saikkonen, Mikkeli (Etelä-Savo)
  • Varapuheenjohtaja: Ninni Kuparinen, Lappeenranta (Etelä-Karjala)
  • Varapuheenjohtaja: Annielina Toikander, Kouvola (Kymenlaakso)

Hallituksen muut jäsenet:

• Johanna Pulli (Lappeenranta, Etelä-Karjalan vihreät ry), varajäsen Jonne Mustonen (Lappeenranta, Etelä-Karjalan vihreät ry)
  • Heidi Westman (Kotka, Kotkan seudun Vihreät ry.), varajäsen Eero Kivistö (Kotka, Kotkan seudun Vihreät ry.)
  • Teemu T. Kaskinen (Kouvola, Kouvolan Vihreät ry), varajäsen Reeta Lind (Kouvola, Kouvolan Vihreät ry)
  • Elli Unger (Hamina, Haminan seudun Vihreät ry), varajäsen Sakari Kainulainen (Hamina, Haminan seudun Vihreät ry)
  • Jaana Lehtilä (Kouvola, Kymenlaakson Vihreät Naiset ry), varajäsen Sonja Huhtiranta (Lappeenranta, Etelä-Karjalan Vihreät Naiset ry)
  • Leena Kontinen (Mikkeli, Mikkelin Seudun Vihreät ry), varajäsen Kauko Väisänen (Mikkeli, Mikkelin Seudun Vihreät ry)