Hämeen, Kaakkois-Suomen ja Savo-Karjalan Vihreät etsivät omatoimista ja idearikasta graafisen viestinnän osaajaa mukaan vaalityöntekijäksi tekemään eduskuntavaalikampanjaa. Vaalityöntekijä tukee kolmen piirin vaalityötä tuottamalla visuaalista materiaalia ehdokkaiden ja yhdistysten käyttöön. Työ tapahtuu pääasiassa etänä, mutta toimistotyön mahdollisuus on Vihreiden toimipisteissä Kuopiossa, Joensuussa ja Lahdessa. Tarjoamme näköalapaikan vihreään vaalityöhön ja monipuolisen työn vaaliviestinnän parissa.

Vaalityöntekijän työtehtäviin kuuluu:

• esitteiden ja mainospohjien taittamista,
  • someviestinnässä käytettävän materiaalin tekeminen ehdokkaiden ja yhdistysten käyttöön Canva-ohjelmalla,
  • ehdokkaiden tukemista etenkin somemainonnassa,
  • piirien tukemista viestintäsuunnittelussa.

Edellytämme hakijalta:

• ammattimaista otetta graafiseen suunnitteluun ja taittamiseen, sekä tarvittavien ohjelmistojen hallintaa,
  • hyvää visuaalista silmää ja halua tuoda esiin omia ideoita,
  • omatoimisuutta, priorisointi- ja paineensietokykyä sekä taitoa hallita useampia kokonaisuuksia samaan aikaan,
  • kuvankäsittelyohjelma Canvan tuntemusta,
  • hyviä yhteistyö- ja vuorovaikutustaitoja.

Eduksi katsomme:

• tuntemusta videotuotannosta,
  • aiemman kokemuksen vaaliviestinnästä ja/tai poliittisesta viestinnästä,
  • vihreän arvomaailman.

Tehtävän aloitus on 1.11.2022, ja työ jatkuu vaalien yli 30.4.2023 asti. Työaika on 30 tuntia viikossa, ja palkka on Vihreiden palkkausjärjestelmän mukaisesti 2 235 €/kk + mahdolliset kokemuslisät. Työnantajana toimii Vihreä liitto r.p. Työajat ovat joustavat ja työtä tehdään etänä (toimistotyön mahdollisuus on Vihreiden toimipisteissä Kuopiossa, Joensuussa ja Lahdessa). Työntekijä tarvitsee oman tietokoneen, jonka käytöstä maksetaan käyttökorvaus.

Kiinnostuitko? Lähetä hakemuksesi ja ansioluettelosi PDF-muodossa sekä portfolio tai relevantteja työnäytteitä viimeistään sunnuntaina 25.9. osoitteeseen hakemus@vihreat.fi. Otsikoi viestisi “Hakemus Hämeen, Kaakkois-Suomen ja Savo-Karjalan vaalityöntekijäksi”.

Lisätietoja tehtävästä antavat Hämeen Vihreiden toiminnanjohtaja Aleksi Mäntylä 5.—7.9. klo 10—16 numerosta 044 324 3342 sekä Vihreiden kampanjakoordinaattori Kati Lommi 13.9. klo 13—14 ja 23.9. klo 10-12 numerosta 050 543 0401. Haastattelut järjestetään etäyhteydellä viikon 41 alussa, ja haastateltaviin henkilöihin olemme erikseen yhteydessä.

Vihreät on poliittinen liike, joka tekee työtä sen eteen, että tuleville sukupolville jäisi elinkelpoinen maapallo. Taistelemme tasa-arvoisen, turvallisen ja oikeudenmukaisen tulevaisuuden puolesta. Annamme äänen niille, joiden ääni ei muuten kuulu: luonnolle, tuleville sukupolville, heikommassa asemassa oleville.