Kaakkois-Suomen vihreät ry:n ylimääräisessä yhdistyksen kokouksessa 20.6. eduskuntavaaliehdokkaaksi nimettiin Petri Pietiläinen Kotkasta, sekä valittiin piirin uudeksi puheenjohtajaksi loppukauden ajaksi Tiina Rosberg ja varapuheenjohtajaksi Ninni Kuparinen.

Petri Pietiläinen on 56-vuotias kotkalainen tietokirjailija ja lastenkulttuurin tekijä. Hän on julkaissut 13 tietokirjaa, mm. kissojen ja koirien maailmanhistoriasta, sekä kymmenen lasten näytelmää, mm. Koirien Karjala. Hän esiintyy itse näytelmissään. Tällä hetkellä Petri on Kotkan kasvatuksen ja koulutuksen lautakunnan jäsen sekä Kaakkois-Suomen vihreät ry:n hallituksen jäsen.

– Meidän tulee panostaa erityisesti ihmisten hyvinvointiin, enemmän palveluihin kuin seiniin. Esimerkiksi varhaiskasvatuksessa ja kouluissa lapset tarvitsevat aikuisia paljon enemmän kuin tällä hetkellä pystytään henkilökuntaa palkkaamaan. Tutkimuksissa on huomattu, että ensimmäiset vuodet ovat ne tärkeimmät ihmisen kehityksessä – tuetaan niitä! Opimme koronan aikana luottamaan asiantuntijoiden tietotaitoon, nyt meidän pitäisi luottaa heihin samalla tavalla ilmastokatastrofin ja luontokadon ehkäisemisessä. Suomen pinta-alasta pitäisi kolmasosa suojella lailla ja kaivoslain tulee olla todella tiukka: emme saa olla maapallon kuoppa, josta vain kaivetaan, vaatii Petri Pietiläinen.

Piirihallituksen varapuheenjohtajana toiminut Tiina Rosberg (Kotka, Kymenlaakso) valittiin yksimielisesti piirin puheenjohtajaksi kaksivuotiskauden loppuun 31.12.2022 saakka edellisen puheenjohtajan luovuttua tehtävästä henkilökohtaisista syistä. Vapautuneelle varapuheenjohtajan paikalle valittiin Ninni Kuparinen (Lappeenranta, Etelä-Karjala). Lisäksi piirihallitusta täydennettiin valitsemalla Arto Käki (Kouvola) piirihallituksen varsinaiseksi jäseneksi ja Johanna Auranen (Lappeenranta) varajäseneksi. Piirihallituksen täydellinen kokoonpano on nähtävillä osoitteessa https://kaakkoissuomenvihreat.fi/piirihallitus/.

Lisätietoja, ehdokkaat:
Petri Pietiläinen, petripietilainen@yahoo.com, 0503007012

Katso kaikki ehdokkaat

Lisätietoja ehdokasasettelusta ja piirihallituksesta:
Tiina Rosberg, puheenjohtaja, tiina.rosberg@vihreat.fi, 040 7307915
Tuomo Liljenbäck, toiminnanjohtaja, tuomo.liljenback@vihreat.fi, 044 0918171