Kaakkois-Suomen vihreät nimesivät kansanedustaja Heli Järvisen aluevaaliehdokkaaksi Etelä-Savoon. Lisäksi nimettiin muita aluevaaliehdokkaita Etelä-Karjalaan, Kymenlaaksoon ja Etelä-Savoon.

Kaakkois-Suomen vihreät nimesivät piirihallituksen kokouksessa 13.10. yhteensä 12 uutta aluevaaliehdokasta Etelä-Savon, Etelä-Karjalan ja Kymenlaakson maakuntiin, jotka toimivat jatkossa hyvinvointialueina. Ensimmäisissä aluevaaleissa 23.1.2022 valitaan aluevaltuustojen jäsenet uusille hyvinvointialueille. Ensimmäiset aluevaltuustot ovat tärkeässä roolissa uusia hyvinvointialueita ja niiden palveluja rakennettaessa.

– Hyvinvointialueen on turvattava ihmisille riittävät lähellä saatavat perusterveyspalvelut. Valtiovarainvaliokunnan jäsenenä haluan olla myös turvaamassa kahden päivystävän sairaalan mallia Etelä-Savossa ja kehittämässä hyvinvointialueiden rahoitusmallia siten,  että se kannustaisi ihmisiä pitämään itseään kunnossa ja hyvinvointialueita ehkäisemään sairauksia suunniteltua paremmin, sanoo kerimäkeläinen kansanedustaja Heli Järvinen.

– Ennaltaehkäisevään työhön ja matalan kynnyksen palveluihin panostaminen näkyy säästönä tulevaisuudessa, toteaa toisen kauden kotkalainen kaupunginvaltuutettu Tommi Iivonen, jolla on pitkä työkokemus päihde- ja mielenterveystyöstä sekä erityisnuorisotyöstä.

– Lapsen oikeuksien ja yhdenvertaisuuden edistäminen on laitettava keskiöön hyvinvointipalveluissa Etelä-Karjalassa, linjaa ehdokkaaksi nimetty kaupunginvaltuutettu Christina Nenonen Lappeenrannasta.

Aluevaaliehdokkaiksi nimettiin 13.10. seuraavat henkilöt:

Etelä-Karjala

• Christina Nenonen, Lappeenranta

Etelä-Savo

• Heli Järvinen, Savonlinna
  • Leena Kontinen, Mikkeli

Kymenlaakso

• Markus Heikkinen, Kotka
  • Tommi Iivonen, Kotka
  • Jorma Jack, Kotka
  • Mika Lammi, Kouvola
  • Aleksi Lanu, Kotka
  • Eeva Linkola, Kotka
  • Heikki Nurminen, Kouvola
  • Hanna Pikka, Kotka
  • Erja Vanhala, Kouvola

Aiemmin nimettyjä ehdokkaita on 28. Tiedot kaikista Etelä-Karjalaan, Etelä-Savoon ja Kymenlaaksoon nimetyistä vihreistä ehdokkaista: https://kaakkoissuomenvihreat.fi/aluevaaliehdokkaat/
Lisää vihreitä ehdokkaita tullaan nimeämään seuraavan kerran marraskuussa.

Heli Järvinen, kansanedustaja, heli.jarvinen@eduskunta.fi, 0505121736