Uusia ehdokkaita nimettiin Haminaan kaksi, Kotkaan viisi ja Kouvolaan kolme.

Aluevaaleissa valitaan aluevaltuustojen jäsenet uusille hyvinvointialueille. Ensimmäiset aluevaalit käydään tammikuussa 23.1.2022. Kaakkois-Suomen vihreät nimesivät piirihallituksen kokouksessa 16.9. kymmenen uutta aluevaaliehdokasta Kymenlaaksoon. Lisää ehdokkaita tullaan nimeämään seuraavan kerran lokakuussa.

– Tulevat aluevaalit ovat tärkeät meille vihreille. Vihreä maakunta tarkoittaa asukkaiden hyvinvoinnista ja terveydestä huolehtimisen lisäksi mm. turvallista kasvuympäristöä lapsille ja nuorille. Uusille hyvinvointialueille tulee turvata riittävät resurssit huolehtia alueellisesta ja ihmisten välisestä tasa-arvosta, painottaa Kaakkois-Suomen vihreiden varapuheenjohtaja ja Kymenlaakson aluevaalityötä vetävä kotkalainen Tiina Rosberg.

– Lähdin ehdolle aluevaaleihin, sillä haluan olla rakentamassa palveluita tasapuolisesti kaikille, toteaa ehdokkaaksi nimetty haminalainen Sakari Kainulainen.

– Kunnan nykyisistä tehtävistä ja rahoista erittäin merkittävä osa siirtyy tuleville hyvinvointialueille. On tärkeää, että rahat käytetään tehokkaasti ja tasapuolisesti, ja että palvelut pysyvät mahdollisimman kattavasti julkisesti tuotettuna, lisää ehdokkaaksi nimetty Pekka Raukko Kouvolasta.

Aluevaaliehdokkaiksi nimettiin seuraavat henkilöt:

Hamina

• Sakari Kainulainen
  • Nina Popravko

Kotka

• Ritva Jukkara-Lyytinen
  • Eero Kivistö
  • Petri Pietiläinen
  • Michael Pounds
  • Heidi Westman

Kouvola

• Jaana Lehtilä