Vuoden 2021 kuntavaaleihin asetettiin Kaakkois-Suomen vaalipiirin alueella yhteensä 215 vihreää kuntavaaliehdokasta 19 kuntaan. Vaalien siirtymisen ja ehdokasasettelun jatkumisen myötä ehdokkaita saatiin piirissä 21 lisää. Ensimmäistä kertaa historiassa Kymenlaaksossa voi äänestää vihreitä kaikissa maakunnan kunnissa, kun Miehikkälään asetettiin 2 vihreää ehdokasta.

Ehdokashankinnan lisäaika toi uusia vihreitä ehdokkaita erityisesti Etelä-Karjalaan, 13 lisää sitten 9.3.2021 tilanteen, joka oli aiempi ehdokasasettelun päättymispäivä. Samalla saavutettiin ehdokasmääräennätys Etelä-Karjalassa, yhteensä 60 vihreää ehdokasta seitsemässä kunnassa. Ennätykset ehdokasmäärissä tehtiin Lappeenrannassa (37 ehdokasta), Imatralla (10 ehdokasta), Savitaipaleella (2 ehdokasta) ja Taipalsaarella (3 ehdokasta).

Myös Kymenlaakson Kouvolassa tehtiin uusi ehdokasennätys 40 vihreällä ehdokkaalla. Kymenlaaksoon saatiin 9.3.2021 jälkeen 8 uutta ehdokasta. Etelä-Savossa ehdokasennätys tehtiin Kangasniemellä kymmenellä vihreällä ehdokkaalla.

Vihreiden ehdokaslistojen lopulliset koot maakunnittain ja kunnittain 4.5.2021 ovat:

Etelä-Karjala 60 Etelä-Savo 58 Kymenlaakso 97
Imatra 10 Juva 2 Hamina 14
Lappeenranta 37 Kangasniemi 10 Kotka 35
Lemi 1 Mikkeli 25 Kouvola 40
Parikkala 5 Pieksämäki 8 Miehikkälä 2
Ruokolahti 2 Rantasalmi 4 Pyhtää 3
Savitaipale 2 Savonlinna 9 Virolahti 3
Taipalsaari 3

– Pidän ehdokasasettelua onnistuneena niin määrältään kuin edustavuudeltaan. Meillä on ehdokkaina upea ja suuri joukko eri ikäisiä eri alojen ihmisiä tekemässä vihreämpää huomista, iloitsee piirin ruokolahtelainen puheenjohtaja ja kuntavaaliehdokas Sonja Kähäri.