Kuvassa Kouvolan vihreiden puheenjohtaja Erkka Koskinen on jättämässä Kouvolan vihreää ehdokaslistaa.

Vuoden 2021 kuntavaaleihin asetettiin Kaakkois-Suomen vaalipiirin alueella yhteensä 194 vihreää kuntavaaliehdokasta 19 kuntaan. Ensimmäistä kertaa historiassa Kymenlaaksossa voi äänestää vihreitä kaikissa maakunnan kunnissa, kun Miehikkälään asetettiin 2 vihreää ehdokasta.

Vihreiden ehdokkaiden määrä nousi vuoden 2017 kuntavaaleista Imatralla neljällä, Kangasniemellä yhdellä ja Taipalsaarella kahdella. Etelä-Savossa vihreitä voi äänestää jälleen Juvalla, jonne asetettiin 2 ehdokasta. Ehdokaslistoja pyritään vielä täydentämään, sillä kuntavaalien siirtymisen vuoksi uusi ehdokasasettelun päättymispäivä tullee olemaan 4.5. Vihreiden ehdokaslistojen koot maakunnittain ja kunnittain 9.3.2021 ovat:

Etelä-Karjala    47

Miehikkälä 2
Pyhtää 3
Virolahti 3

– Olen todella tyytyväinen ehdokasasetteluun tässä vaikeassa tilanteessa. On hienoa, että korona-aikana ihmisillä on jaksamista ja halua vaikuttaa asioihin. Loppukesästä aloittavien valtuustojen kausista ei ole myöskään tulossa helppoja, sillä korona on sotkenut kuntataloutta. Mutta juuri sen vuoksi on tärkeää, että äänestäjät voivat löytää itselleen sopivia vihreitä ehdokkaita edistämään reilua muutosta kunnissa ja kaupungeissa, painottaa piirin puheenjohtaja Sonja Kähäri.