Kaakkois-Suomen vihreät valitsivat syyskokouksessa 16.12. uuden piirihallituksen kaudelle 2021-2022. Puheenjohtajana toimii Sonja Kähäri Ruokolahdelta. Lisäksi hyväksyttiin kannanotto venäjänkieliseen viestintään panostamiseksi raja-alueen kunnissa koronatartuntojen vähentämiseksi.

Koronatartuntojen määrän kasvaessa ympäri maata Kaakkois-Suomessa on suuri huoli ylimääräisestä matkustamisesta rajan yli, sillä Venäjän puolella tautitilanne on vielä heikompi.

–  Etelä-Karjalan asukkaana ja terveydenhuollon ammattilaisena pidän kannanottoa todella ajankohtaisena. Täällä rajan läheisyydessä meidän on tehtävä kaikkemme ehkäistäksemme koronaviruksen leviämistä. Joulunaika lisää varmasti matkustelua ja nyt on juuri oikea hetki panostaa venäjänkieliseen viestintään ja ohjeistukseen, jotta uusien tartuntojen määrä saataisiin pidettyä mahdollisimman matalana, korostaa piirin uusi puheenjohtaja Sonja Kähäri.

Kaakkois-Suomen vihreiden uusi piirihallitus lähtee tavoittelemaan kevään kuntavaaleissa entistä laajapohjaisempaa kannatusta. Tarkoituksena on tukea piirin kolmen maakunnan ehdokashankintaa, jotta kaikissa alueen kunnissa on mahdollisuus äänestää Vihreitä monipuolisesta ehdokaslistasta.

–  Koronapandemia haastaa keksimään uusia keinoja äänestäjien tavoittamiseen vaalikampanjassa. Ihmisten kohtaamista verkon kautta on lisättävä, toteavat uudet varapuheenjohtajat Mika Majamäki Pieksämäeltä ja Tiina Rosberg Kotkasta.

Piirihallituksen kokoonpano 1.1.2021 – 31.12.2022:

• Puheenjohtaja: Sonja Kähäri, Ruokolahti (Etelä-Karjala)
  • Varapuheenjohtaja: Tiina Rosberg, Kotka (Kymenlaakso)
  • Varapuheenjohtaja: Mika Majamäki, Pieksämäki (Etelä-Savo)

Hallituksen muut jäsenet:

• Vesa Nessling (Mikkeli, Mikkelin Seudun Vihreät ry), varajäsen Iris Damstén (Mikkeli, Mikkelin Seudun Vihreät ry)
  • Jonne Mustonen (Lappeenranta, Etelä-Karjalan vihreät ry), varajäsen Mikko Syren (Lappeenranta, Etelä-Karjalan vihreät ry)
  • Erkka Koskinen (Kouvola, Kouvolan Vihreät ry), varajäsen Jussi Jokivaara (Kouvola, Kouvolan Vihreät ry)
  • Aleksi Laine (Kotka, Kotkan seudun Vihreät ry.), varajäsen Petri Pietiläinen (Kotka, Kotkan seudun Vihreät ry.)
  • Elisabeth Unger (Hamina, Haminan seudun Vihreät ry), varajäsen Taina Lappalainen (Hamina, Haminan seudun Vihreät ry)
  • Lauri Kosonen (Savonlinna, Savonlinnan Seudun Vihreät ry), varajäsen Karri Tahvanainen (Savonlinna, Savonlinnan Seudun Vihreät ry)
  • Maisa Juntunen (Kangasniemi, Kangasniemen vihreät ry), varajäsen Teemu Laukkanen (Pieksämäki, Pieksämäen Seudun Vihreät ry)
  • Mervi Haakana (Kotka, Kymenlaakson Vihreät Naiset ry), varajäsen Kaisa Spies (Kouvola, Kymenlaakson Vihreät Naiset ry)